28/12 - 09 Tackar mina nära och kära för denna jul!

Nu var denna jul över, tänkt att det går så otroligt fort! Men den har varit väldigt mysig och jag har fått umgåts med mina käraste i fleeera dagar =)

För att sammanfatta min jul så har den ungefär sätt ut såhär:

23/12 - Dagen började med jag gick upp ganska tidigt för att fixa med det sista julpysslet här hemma, kila över till steffi för att hämta en av jens julklappar som jag hade hos henne! Den var så förbannat tung så kunde själv inte bära den! Som tur är hade jag 2 vänliga själar, steffi som fick bära den tunga julklappen (vägde fakitskt över 20 kg) och min svärmor Ingela som fick ta hand om den sen och slå in den osv)

Fick besök av söta Sara som kom förbi med en julklapp och önskade God Jul! Hon är ju bara för go den tjejen.. Jag gillar henne skarpt! :)

Sen var bara att packa det sista och åka upp till päronen för lite julfirande! :)
Hela familjen var redan där och julstöket var i full gång! Far och broder låg på soffan, utmattade efter att ha varit ute ett par timmar för att hämta årets julgran :) Mycket fin och ståtlig gran!

Den som det  var mest fart på var nog wille som sprang runt och skulle stänga alla dörrar som stog öppna, det tyckte han var allra roligast! Tyvärr fick han fingrarna i kläm 2 ggr och stortjöt.. stackarn! :( Men det gick över fort med lite tröst och blås på fingrarna!

Syster hade gjort en "att göra lista" = saker ska göras innan julafton!
Där det bland annat stod stod städa, laga mat, julpynta och rikta granen (att granen ska stå rakt i julfoten)
Jag och jens läste igenom listan noga, men allt stod väldigt slarvigt skrivet så när vi kom till punkten "rikta granen" så fick vi det till 'Fika med grannen' Vi tänkte.. va sjutton? varför ska vi gå över och fika med grannen? Men det lär ju rätt soft och bra ;) Alla fick sig ett gott skratt iaf! Och Jens och Pierre fick äran att Rikta granen medan jag julbada lilla Wille som plaska runt i badbaljan! Jag var nog lika blöt som wille när han var klar ;)

Sen blev det gröt och klä granen till hög julmusik! Alltid lika kul ;)


24/12 - Julafton! Alltid lika mysigt att vakna på juldagsmorgonen till mamma som pysslar å grejar i köket, och till alla dofter som hör julen till! Jens låg och sov så sött bredvid mig :)

Alla var uppe och vi åt en mysig julfrukost ihop, fixade iordning oss och sen bar det av till Kyrkan för lite Julkrubba! det är en liten tradition vi har sen vi var riktigt små, det är mest för barn där man sjunger lite fina julsånger för barn och vuxna! Barnen får gå fram och sätta dit bla. josef och maria och lite får osv i krubban. Wille hade snarare sitt får i munnen hela tiden som sen var alldeles slemmig när han skulle sätta ner det i krubban.. haha ;-)

Efter det var det Dopp i grytan hemma hos oss med en massa vänner och bekanta! Julstämningen var på topp!

Jens åkte sen över till sin mormor och morfar där hans familj befann sig och firade lite jul!
Vi i familjen slog oss ner i soffan och varvade ner lite, kollade på kalle anka, åt julmat och sen var det julklappsöppning! Alltid en höjdpunkt på dagen ;-) Fick så fina grejer!

Bla: Kläder, fruktkorg, lampa. parfym, godis, en Bola (Silver smycke för gravida, som det hänger ett smycke med bjällra på) som himla gullig! och sen en massa pengar, ljuslyktor, sänglakan och en massa mer. Av älsklingen min fick jag ett guld halsband med ett smycke på ( 2 hjärtan som sitter ihop) Jens sa att det band ihop våran kärlek till varann.. naaw... hur gullig är han inte? :D

Så min jul har varit helt kanon! Inget att klaga på! :) Så tack till er alla som förgylt min jul!

Detta inlägg blev väldigt långt, hoppas det inte varit allt för jobbigt att läsa! Har ju gått några dagar efter jul oxå men det får jag skriva om lite senare, jens har tjatat länge om att vi ska gå och handla lite käk! Blir till att steka iordning lite hamburgare! :D Sköt om er så länge! <3

Massa Pussar&Kramar


Mosters lilla pepparkaksgubbe :)

 
Lite julmat som räckte i flera dagar.. gott då men uuusch vad less jag är på julmat!  

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0