23/12 - 09 Dan före julafton!

Just nu sitter jag i soffan och bara myser och äter lite chokladpraliner ;)
Har lite att stå i idag.. Men det är roliga saker så det är bara kul! Ska slå in dom 2 sista klapparna, möta upp steffi en sväng och sen bär det av till Ekeby och hjälpa mamma med allt julstök!
All mat ska göras, dvs janssons, nubbesallad, göra köttbullar, koka gröt och knäck + en massa mer!

Pappa och bror ska ut i skogen och hämta den traditionella julgranen! Och det kan ta lååång tid... Antigen är dom inte helt överens om vilken gran dom ska ta, eller så är den för stor eller så knatar dom runt i flera timmar och hittar inte hem! Utan går i cirklar :) Men till slut brukar dom hitta hem iaf och komma in trötta å sönderfrusna ;)
Men duktiga är dom! För vi får alltid en riktigt fin gran till jul! :D

Syster, Pierre och min lilla älsklings kille wille kommer oxå hem idag! Och lilla farmor får man ju inte glömma :)
Hela familjen samlad! Underbart.

Stackars älsklings sträckte sig i axeln på gymet igår så han kan knappt röra sig :(  Så han fick sjukskriva sig och stanna hemma idag.. Tycker synd om honom som har så ont men liiiite bra för mig som får ha honom hemma hela dan och få lite hjälp med julpysslet.. det han kan och orkar vill säga :)

Just de! Var ju över till min Steffi igår kväll, Hon både klippte och färga mitt hår.. jag blev jätte nöjd! :D
Sen blev det såklart mkt prat och fika på d. Hon hade gjort suuuuper goda lussebullar med mandelmassa i! MUMS!

Klockan rusa iväg och blev efter 21.. Och då åkte vi över till Jens käre far som bjöd på skinkmacka! Hade en mysig pratstund och fick med oss hem en hel säck med handdukar, jätte fina nya stora lakan, dukar m.m :)
Sen kika vi lite på rambo och tillslut sa min rygg stopp! Kunde inte sitta ordentligt i soffan så det bar av hemåt till sängen! :)

Dags att väcka sömntutan och få i sig lite frukost! Kramar <3


Våran fina gran! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0